ClickCease Verzenden & Retourneren | VloerXXL - VloerXXL
Bezoek onze Showroom
0
Sluiten

Categorieën

Filters

    Verzenden & retourneren

    Jij wilt bestellen en wilt weten wat de verzendmogelijkheden zijn en hoe je kunt retourneren?

    Wat zijn onze levertijden

    Heb jij een bestelling geplaatst op VloerXXL op werkdagen voor 12.00 uur? Dan wordt je bestelling binnen 4-5 werkdagen klaargemaakt voor verzending. Uiteraard kan het soms voorkomen dat producten zijn uitverkocht en binnen enkele weken weer leverbaar zullen zijn. In dat geval kun je gewoon je bestelling plaatsen, zodra de producten binnen zijn wordt je bestelling direct verzonden. 

    Na het plaatsen van je bestelling ontvang je van ons per email je opdrachtbevestiging en factuur. In deze email staat ook de link naar onze bookingstool om je levering in te plannen.

     

    Wat zijn onze leveringskosten?

    Bij VloerXXL hebben wij twee productgroepen waar wij onderscheid in maken met de bezorgkosten. Uiteraard leveren wij binnen heel Nederland, België en Duitsland. Hieronder zullen wij onze productgroepen en de daarbij behorende leveringskosten.

     

     StaaltjesVloeren en Vloertoebehoren
    Nederland €  6.95 € 75
    België  € 12.25 € 75
    Duitsland € 13.25 € 165

     

    Mocht je bestelling producten bevatten welke niet voorradig zijn, dan verzamelen wij de door jouw bestelde producten bij onze aangesloten leveranciers en verzenden vervolgens de order. 

     

    Vloeren versturen wij altijd op pallets om beschadigingen te voorkomen. Om deze reden worden vloeren altijd per pallettransport geleverd. Standaard wordt je bestelling geleverd tot aan de stoep.

     

    Zodra wij jouw bestelling gereed hebben voor verzending ontvang je van ons een verzendbevestiging. Mocht u op leverdatum niet aanwezig zijn, dan wordt de bestelling geretourneerd en gecrediteerd, de verzendkosten en de retourkosten worden bij u in rekening gebracht.

     

    Garantietermijnen

    Op elke aankoop heb je als consument recht op de wettelijke bepalingen omtrent garantie. De wettelijke garantie houdt in dat het product datgene is of moet doen wat je er in alle redelijkheid van mag verwachten. Op vloeren heb je daarnaast extra fabrieksgarantie. Deze fabrieksgarantie doet niks af aan de eerder wettelijke garantie. De fabrieksgarantie vindt je terug op de product pagina's onder het kopje specificaties, de fabrieksgarantie wordt aangeduid onder ''Garantie Woongebruik (jaren)''.

     

    Ik wil retourneren, wat nu?

    Is het artikel niet volgens je verwachting? Of heb je per ongeluk het verkeerde artikel besteld? Dat is geen enkel probleem! Je hebt het recht om binnen 14 dagen een product of order te retourneren. Binnen dit termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen, tenzij ander staat vermeldt.

     

    Herroepingsrecht

    Je hebt het recht om binnen 14 dagen, zonder opgaaf van reden de overeenkomst te herroepen. Binnen dit termijn mag je het artikel bekijken en beoordelen, tenzij anders vermeldt.

     

    De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop het artikel in je bezit is. Hiermee bedoelen we wanneer het pakket door jou of door jou aangewezen derde in ontvangst is genomen. Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, exclusief verzendkosten en betaalkosten onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij de herroepingsmededeling hebben ontvangen.

     

    Wij betalen terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de transactie oorspronkelijk is verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; er worden in ieder geval geen kosten in rekening gebracht voor de terugbetaling. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of totdat je hebt aangetoond dat de goederen zijn teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

     

    Na herroeping moet je de goederen zo snel mogelijk, en binnen 14 dagen aan ons terugzenden of overhandigen. Je bent op tijd als de goederen zijn teruggestuurd voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor je eigen rekening. Daarnaast ben je alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen, die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Deze waardevermindering mogen wij in dat geval verrekenen met het terug te storten bedrag.

     

    Uitgezonderd van het herroepingsrecht

    Uitgezonderd van het herroepingsrecht is een consumentenverkoop die ziet op de levering van:

    • volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
    • lijmen, kitten, schoonmaakmiddelen, plinten en profielen.
    • producten die snel bederven of die een beperkte houdbaarheid hebben;
    • producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken;
    • producten die na levering door hun aard onherroepelijk zijn vermengd met andere zaken;
    • alcoholische dranken waarvan de prijs bij de koop is overeengekomen, maar waarvan de levering pas kan plaatsvinden na 14 dagen, en waarvan de wettelijke waarde afhankelijk is van schommelingen op de markt waarop wij geen invloed hebben;
    • audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de verzegeling na de levering is verbroken;
    • kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van een overeenkomst voor de geregelde levering van dergelijke publicaties (een abonnement).

     

    Wanneer mag ik iets retourneren?

    Je kunt een artikel binnen 14 dagen alleen retourneren wanneer:

    • De seal niet verbroken is of de verpakking niet opengemaakt is
    • Het product binnen de fabrieksgarantietermijn defect is gegaan
    • Mocht u een bestelling retour sturen worden verzendkosten niet in mindering gebracht, u ontvangt enkel een credit voor de retour gestuurde producten.

    Je kunt artikelen niet retourneren als de seal of verpakking is opengemaakt.

     

    Hoe kan ik een retour aanmaken?

    Je kunt in enkele stappen een retour aanmaken:

    1. Log in op op je persoonlijke account
    2. Klik op het cirkeltje met het poppetje erin
    3. Je komt uit op je persoonlijke dashboard met je recente bestellingen. Vervolgens klik je op Bekijken naast de order waarvan je artikelen wilt retour wilt sturen.
    4. Nu kom je in het overzicht van de betreffende order terecht. Hier kan je rechts onderin op de knop Artikelen retourneren klikken om de retourzending aanmaken.
    5. Je wordt nu doorgestuurd naar een pagina waar je de retourzending kunt instellen. De eerste stap is aangeven welke producten retour gestuurd worden. Dit kun je doen door het aantal aan te geven in het drop-downmenu. Producten die je wilt houden laat je op 0 staan.
    6. De volgende stap is aangeven waarom de betreffende producten retour gestuurd worden. Bij Reden en Actie kun je kiezen uit de retourredenen.
    7. Vervolgens kun je de retour aanmaken door op Versturen te klikken.
    8. Het is niet toegestaan om producten aan leggers mee retour te geven, in dit geval kunnen wij de retour niet controleren en ook niet in behandeling nemen.
    9. Je hebt 14 dagen de tijd om de pakken aan ons te retourneren. Als je wilt dat wij de pakken bij je komen ophalen, is dat uiteraard mogelijk. Hiervoor rekenen wij €75 afhaalkosten. Klik hier om een afhaalafspraak in te plannen. Let op, voor het afhalen van producten kunnen wij geen specifieke tijden toezeggen, afhaal gebeurt altijd tussen 08.00 - 18.00 uur. De tijden welke je kunt selecteren in onze bookingstool zijn fictieve tijden om een afspraak in te kunnen plannen.

     

    Hoe lang duurt het voordat mijn retour wordt verwerkt?

    Wij hebben vanaf het moment van ontvangst veertien werkdagen de tijd om de retour te verwerken. Zodra wij jouw retour hebben verwerkt word je op de hoogte gebracht door ons per mail.

     

    Wanneer ontvang ik mijn geld?

    Nadat je de creditfactuur hebt ontvangen, wordt het creditbedrag binnen 14 dagen bijgeschreven op de rekening waarmee je de bestelling hebt betaald.

    Heb je nog vragen over het retourneren van je vloerpakken? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice. Wij helpen je graag verder.

     

    Modelformulier

    Je kunt ook door middel van het modelformulier aangeven dat je gebruik wilt maken van het herroepingsrecht. Je bent hier niet toe verplicht, want ook zonder formulier geldt het herroepingsrecht. Je kunt hier het modelformulier downloaden.

     

    Contact opnemen met onze klantenservice?

    Wij doen er alles aan om je zo goed mogelijk van dienst te zijn. Heb je ergens vragen over? Neem gerust contact op met ons via onze klantenservice. door te chatten of een ticket aan te maken op onze website.

     

    Ticket aanmaken

    Zijn er bijzonderheden of heb je vragen? Log in op je persoonlijke account ga vervolgens naar ‘’mijn tickets’’ en maak een ticket aan. Wij doen ons best om tijdens kantooruren binnen een werkdag te reageren op je ticket. Maak je een ticket aan in het weekend of op feestdagen, hou er rekening mee dat je ticket de eerst volgende werkdag beantwoord kan worden.